1 محصول
آیا محصول از نظر کیفیت در حد ایده ال و قابل رقابت هست؟
2-قیمت
آیا قیمت محصول متناسب با پتانسیل نیاز بازار پیش بینی شده است
3- توزیع
آیا محصول به راحتی در دسترس خریدار قرار خواهد گرفت
4-ترویج
آیا ابزاری برای نفوذ برند مورد نظر در ذهن خریدار پیش بینی شده است
5-سیاست
آیا سیاست محافظه باید انتخاب شود یا سیاست های جسورانه
6-تحقیق
آیا روش های تحقیقاتی قبل و بعد از کمپین ها ، گویای نیاز مشتریان خواهد بود
7-قدرت تولیدی
آیا توان تولیدی مجموعه با حجم درخواست های بعد از کمپین تناسب دارد
8-سیاست های کشور
آیا زمان برگزاری کمپین با سیاست های اقتصادی کشور همسو است
9-روابط عمومی
آیا ساختاری برای روابط عمومی سازمان و کسب اعتبار مجموعه وجود دارد
10-ارائه محصول
آیا میدانید که کجا تبلیغ کنید برای چه افرادی تبلیغ کنید و چگونه تبلیغ کنید
11-دسته بندی
آیا بسته بندی شما به عنوان آخرین تابلو تبلیغات ، خریدار را برای خرید مشتاق خواهد کرد
12-مشارکت کارکنان
آیا کارکنان از افزایش فروش شما زینف خواهند شد
13-ساختار تشکیلاتی
آیا ساختار تشکیلاتی مجموعه شما پیچیده و کند و خسته کننده است؟
14-فرایند اقدامات
آیا اقدامات در سازمان شما از نوع پدر سالاری است یا از نوع غیر متمرکز و جمعی؟
15-مردم
آیا از میزان استقبال مردم ، قبل و بعد از کمپین تبلیغاتی ، آماری در اختیار دارید.
در نهایت باید قبل از نگراش طرح کمپین تبلیغاتی باید با روش های تحریری مطرح شده صاحب کسب و کار به یک شناخت واقع بینانه از شرایط موجود بازار دست یابد و در صورتی که طرح کمپین با تحلیل های نادرستی اجرایی گردد محکوم به شکست خواهد بود.