موبایل مارکتینگ

کسب درامد

موبایل مارکتینگ


موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتنینگ چیست؟ موفقیت کسب وکار خود را با بازاریابی در موبایل تضمین کنید

تعداد مصرف کنندگان تلفن های همراه در سراسر جهان در حال نزدیک شدن به میزان جمعیت کره زمین است و تعداد اشتراک های تلفن همراه در سال 2015 میلادی به بیش از 7 میلیارد نفر رسیده که این تعداد متناسب با ضریب نفوذ 96 درصد است که بیش از نیمی از این تعداد را ناحیه آسیا و اقیانوسه تشکیل می دهد .

مقایسه آمار فوق با 3 سال قبل نکات ارزشمندی را نماین می سازد در پایان سال 2011 مقایسه بین انواع تکنولوژی های رسانه صورت گرفت که نشان داد 6 میلیارد مشترک تلفن همراه 4.2 میلیارد کاربر اینترنت ، 2.3 میلیارد مخاطب تلویزیون و 640 میلیون مخاطب روزنامه وجود دارد. این در حالی است که در سال 2011 حدود 88 میلیارد دلار پرداخت آنلاین فقط با موبایل انجام شده است تلفن همراه و تبلت و دیگر وسایل ارتباطی همراه را این روزها همه جا میتوان یافت و این وسیله های محبوب عادات جستجو برای کالا ، خرید و بهره گیری از رسانه را در مصرف کنندگان تغییر داده اند.

این موضوع را به راحتی میتوان در لابه لای اعلامیه عرضه عمومی سهامیه فیس بوک که در سال 2012 منتشر شد میتوان دید. ما در سال 2011 بیش از 425 میلیون کاربر فعال موبایل داشته ایم در سال 2011 میزان استفاده از فیس بوک روی تلفن همراه و سایر وسایل همراه افزایش یافت.

تعریف موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی نوین گفته می شود که به وسیله دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های هوشمند به انجام میرسد. موبایل مارکتینگ به دلیل اینکه موبایل ها به بخش جدا ناپذیر از زندگی امروز تبدیل شده اند در هر زمان و مکان میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند . جالب است بدانید مردم در حین هر کاری از موبایل خود استفاده می کنند.

مطابق آمار: 

25 درصد در رفت و آمد

35 درصد هنگام تماشای تلویزیون

47 درصد وقتی منتظر چیزی هستند

67 درصد دراز کش در رختخواب

15 درصد حین معاشرت های اجتمایی

15 درصد هنگام خرید

22 درصد وقت گذرانی با خانواده 

19 درصد در حمام

تعداد دارندگان موبایل ها و تبلت های هوشمند هر روزه در حال افزایش است و شرکت شما کوچک باشد یا بزرگ میتواند با یک استراتژی هدفمند و مشخص کردن نیاز مشتریان با شیوه های مختلفی از نوع بازاریابی نوین بهره گیرند با تمرکز روی استراتژی های موبایل ملارکتینگ اهداف شما سریعتر از انچه فکرش را بکنبد قابل دسترس خواهد بود . اما اشتباهی که دیده می شود فکر میکنند موبایل مارکتینگ یعنی تبلیغات از طریق پیام

نرم افزارهای تلفن همراه

حتی شرکت هایی مثل ادیداس با این حجم وسیع از تبلیغات سالها قبل اهمیت ورود به عرصه موبایل مارکتینگ را درک کردند و با نوشتن برنامه ها و بازی های جذاب جای خود را در بین مشتریان نیز محکم کرده اند. برنامه نویسی و داشتن یک برنامه موبایلی امروز تبدیل به یک استراتژی نفوذگر شده است. 


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/01/13
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 1 نفر
تعداد بازدید: 37