ایمیل مارکتینگ

تبلیغات ارزشمند است

ایمیل مارکتینگ


ایمیل مارکتینگ

آشنایی به ایمیل مارکتینگ و اصطلاحات رایج و بررسی نکات مهم در ارسال ایمیل

پیش بینی می شود در سال 2016 شرکت های بازاریابی ایمیلی بیش از 2.4 بیلیون دلار هزینه کنند این در حالی است که در ایران به دلیل حساسیت کاربران نسبت به کشورهای توسعه یافته برای کسب و کارها به مراتب کاربردی تر است.

اصطلاحات و تعارف ایمیل مارکتینگ

Subject یا عنوان

عنوانی که برای ایمیل خود انتخاب میکنید Subject میگویند. بیشترین تاثیر را روی مخاطب دارد که ایمیل را بخواند یا حذف کند

. 5 ویژگی در عنوان میتواند به شدت باعث افزایش بازکردن ایمیل شود.

اول استفاده از اسم کاربر در عنوان ایمیل با استفاده از ابزار میل سرور خود.

دوم استفاده از درصد و عدد قابل لمس

سوم ایجاد حس کنجکاوی

چهارم اعتبار سازی با استفاده از اسم افراد یا موقعیت های معروف و محبوب

و اخر اشاره به وجود ویدیو یا فایل صوتی در عنوان ایمیل

نام نمایشی

نام نمایشی را میتوانید در تنظیمات ایمیل خود ایجاد نمایید تا کاربر ، ایمیل را از طرف این فرستنده دریافت کنند . در نام نمایشی خودتان را به بهترین شکل معرفی کنید و از اسامی شک برانگیز پرهیز کنید

نرخ باز شدن ایمیل ها یا open rate

نرخ باز شدن ایمیل مقدار کاربرانی را به صورت درصد نشان میدهد که ایمیل ارسالی شما را باز کرده اند این مقدار اصولا در نرم افزار های ایمیل مارکتینگ نمایش داده می شود . مطالعات نشان میدهد که عدد بالای ده درصد برای این پارامتر عدد مناسبی  است.

شخصی سازی

شخصی سازی یعنی اینکه شما از نام و نام خانوادگی گیرنده در متن ایمیل به صورت یک به یک استفاده نمایید برای این کار نیاز دارید که پایگاه داده شما اطلاعات افراد را به صورت کامل داشته باشد و نرم افزار ایمیل مارکتینگی که استفاده میکنید این امکان را در اختیار شما قرار دهد

نرخ کلیک یا click-through rate

این سنجش از این جهت که تمام هدف شما در ایمیل مارکتینگ ایجاد ترافیک برای لندینگ پیج شماست مهم محسوب میگردد. شرکتهای مختلف این پارامتر را به گونه های مختلف اندازه گیری میکند و پاسخ استانداری برای تعریف آن وجود ندارد.

HTML Email یا Plain Text Email

دو حالت ایمیل وجود دارد که شما میتوانید ارسال کنید . ایمیل های html شامل صفحات طراحی شده با رنگ و گرافیک مناسب و حالت دوم که به صورت متن ساده هستند شما اصولا باید هر دو فرمت را در هنگام ارسال آماده کنید چون همه کاربران دریافت ایمیل قادر به دیدن html نمیباشند.

Bounce Back

تعداد ایمیل ها از لیست شماست که پیغام غیر قابل تحویل را به ارسال کننده ایمیل برمیگرداند این زمانی اتفاق می افتد که آدرس ایمیل درست نبود ه یا حذف شده باشد.

انصراف از اشتراک یا unsubscribe-opt-out

یعنی توانایی مشترکین برای انصراف از اشتراک خود از لیست ایمیلی . به طور کلی وجود این گزینه در کلیه ایمیل ها برای احترام کاربر و جلوگیری از اسپم شدن خبرنامه به شدت مورد نیاز است.

قابلیت تحویل یا Deliverability

این اصطلاح به معنی تعداد ایمیل هایی از ارسال های شما است که دقیقا در اینباکس گیرندگان قرار میگیرد قرار گرفتن ایمیل در این باکس بخش پیچیده ای از فرایندهای تولید نرم افزار ارسال های ایمیل گروهی است

Soft Bounce یا Hard Bounce

ایمیل هایی که softbounce  میشوند ممکن است در ارسال بعدی بدون مشکل باشند این مورد زمانی اتفاق می افتد که یک مشکل نرم افزاری در سمت گیرنده وجود دارد یا اینباکس آن پر شده باشد و یا یک خطای نرم افزاری سمت گیرنده اتفاق افتاده باشد .hardbounce زمانی اتفاق می افتد که ایمیل گیرندگان اشتباه بود و یا به کلی منقضی شده است اصولا در نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ در صورتی که این مشکل پیش بیاید نرم افزار به صورت اتوماتیک ایمیل را از لیست شما خارج میکند.

 


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/01/14
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 3 نفر
تعداد بازدید: 36