مزیت ها و باید های بازیابی حضوری

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان

مزیت ها و باید های بازیابی حضوری


مزیت ها و باید های بازیابی حضوری

6 نکته در بازاریابی حضوری و انجام آن برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین

1-شروع طوفانی

با تحقیقاتی که از مکان های تجاری به عمل آمده ، مشخص شده که در 3 دقیقه اول ورود مشتری همه مسائل روشن می شود. تصویری که از شما در ذهن مشتری شکل میگیرد در همان 3 دقیقه اول است. تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و تجربه های بد در ذهن او تصویر بدی میسازد. این ذهنیت شکل گرفته را به سختی میتوانید تغییر دهید همچنین تحقیقات نشان میدهد وقتی فرد به یک نتیجه کلی دست میابد دیگر به راحتی نمی تواند نتیجه گیری خود را عوض کند از ارتباط هایی که نسبت به آن شخص یا چیزی پیدا می کند روی بر نمیگرداند و به اطلاعات جدیدتر توجهی نمیکند بلکه آنها را طوری تغییر میدهد که تصوارت اولیه خود را تایید کند.

2-اعلام کنید که هستید

با استفاده از گنجینه لغات خود استنباط خود را از صحبت های مشتری بیان کنید و از این طریق به او این اطمینان را دهید که این خواسته هایشان را درست فهمیده اید

3-لباس و ظاهر

از آنجایی که ظاهر موجب جلب اعتماد و ایجاد احساس خوب در مخاطب در تماس اولیه میشود توجه به عمل در این نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است یک کارشناس فروش باید لباسی را بپوشد که موجب آراستگی او گردد و باعث اعتماد و ایجاد احساس مثبت در مخاطب او گردد و نه تنها خلل و مانعی برای افزایش کارایی او نباشد بلکه بتواند کاری را که میکند با سهولت و راحتی بیشتر انجام دهد. بهتر است توجه داشته باشیم که آراستگی بیش از حد و لباس گران قیمت هم میتواند احساس ناخوشایندی در مشتری ایجاد نماید.

4-سوال بپرسید

برای افراد بسیار مشکل است که روی صحبت های یک نفر تمرکز کنند و از آن جا که گفتگوهای فروش با ارائه مشخصات و مزیای محصولات و خدمات همراه است طولانی شدن گفتگو باعث منحرف شدن توجه مشتری میگردد این مشکل را هم میتوان با سوالات رفع کرد.

5-فن مذاکره

توان مذاکراتی یا مهارت گفتگو برای یک کارشناس فروش  در حکم یک ابزار بسیار پر کاربرد و موثر است برای همین یک کارشناس فروش بدر شغل خود موفق می شود که بتواند از ابزار مهارت گفتگو به خوبی استفاده نماید. مهارت گفتگوی موثر دانشی است که با ترکیب علومی چون روانشناسی، جامعه شناسی،بازاریابی و غیره ایجاد میگردد. توان گفتگو امری اکتسابی است که با تکرار و تمرین ایجاد میگردد. در واقع هر کس با هر سطح مذاکره میتواند به یک مذاکره کننده موفق تبدیل شود.

برای انجام مذاکره موثر میبایست به صورت رشدمند عمل نمایید. در جریان یک مذاکره شما مجاز نیستید  هر چیزی را هرانگونه که دوست دارید بیان کنید. گاهی اوقات نوع سلام کردن نتیجه یک قرار داد را مشخص میکند. 

6-راز خنده

فروشنده خوب فروشنده ای است که همیشه لبخندی ملایم اما واقعی بر لب دارد. فردی که چهره ای شاد و خندان ندارد نباید مغازه را باز کند هیچ چیز بیشتر از تند خویی مشتری را فراری نمیدهد. تصور کنید در مقابل کسی ایستاده اید که حال سر پا ایستادن هم ندارد شل ،وارفته ، بی حال و خسته ، رو در روی شما ایستاده است و وقتی که تصمیم میگیرید که چیزی بگویید نیمه و نصفه حرف میزند و بیشتر پاسخ های شما را با اشاره سر جواب میدهد . هیچ کس دوست ندارد که از چند متری این آدم بگذرد . حالا چه برسد به اینکه بخواهد با او در زیر یک سقف مشترک کار کند. دلیل این امر روشن است حال بد یا خوب به سرعت به دیگران سرایت میکند و روی دیگران تاثیر مثبت یا منفی میگذارد.

7-ایجاد حس اعتبار و دلسوزی

مهمترین شاخصی که یک بازاریاب باید از آن بهره ببرد ایجاد حس اعتماد است در این امر شخص مقابل باید به دو نکته برسد یکی آنکه شما کننده کار هستید و دیگر آنکه در این حوزه سابقه لازم را دارید اگر مخاطبان احساس کنند که منفعتی برای او ندارد هیچگاه با شما کار نخواهد کرد به او بقبولانید موضوع دارای سود مشترک دوجانبه است سعی نکنید که گونه ای جلوه دهید که موضوع تنها برای او سود دارد مردم را ساده لو فرض نکنید.

 



تاریخ : 1397/10/24
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 3 نفر
تعداد بازدید: 124

مطالب پیشنهادی