مزیت ها و بایدهای بازاریابی تلفنی

تبلیغات ارزشمند است

مزیت ها و بایدهای بازاریابی تلفنی


مزیت ها و بایدهای بازاریابی تلفنی

مواردی که باید در بازاریابی تلفنی توجه کنیم تا بتوانیم به نحوه عالی خدمات یا کالای خود را تبلیغ کنیم

1-قبل از تماس

قبل از گرفتن شماره خود را کاملا آماده کنید این آمادگی شامل سر حال بودن،آراسته بودن، و فراهم بودن ابزار کار نظیر خودکار ، اطلاعات مورد نیاز و غیره می شود.

معطل گذاشتن مشتری برای پیدا کردن خودکار ، آمار و غیره پسندیده نیست اطمینان داشته باشید تمام ارقام به روز است

2-متن آماده

متنی را از قبل آماده کنید تا در حین مذاکرات از آن استفاده کنید. این متن باید شما و شرکت را معرفی کنید مقصود شما را از تلفن زدن بیان کند و مزایای محصول و وجه تمایز را نشان دهد چنان ماهرانه از متن استفاده کنید که طرف مقابل متوجه روخوانی نشود.

3-نقض

رمز موفقیت شما در فروش محصولاتتان در هنگام ارائه پیشنهاد های موجود ، کارکردن ، پیگیری روی نقض هایی هست که دریافت میکنید این نقضها در واقع جزیی عادی از بخش بزرگتری از فرایند فروش هستند در واقع وقتی از مشتری نقدی تحقیر آمیز دریافت می کنید سوالی شبیه به این بپرسید به نظرم که پیشنهاد من مناسب کار شماست در این صورت او مجبور می شود به دو طریق پاسخ دهد خب به نظر من کالا یا خدمات شما میتونه به درد کار من بخوره یا نه راستش را بخواهید فکر نمیکنم کالا یا خدمات شما برای کار من مفید باشه در صورتی که پاسخ دوم را دریافت کرده اید میتوانید بپرسید چرا کالا یا خدمات ما مناسب کسب و کار شما نیست؟ این سوالی است که از هر لحاظ به نفع شما تمام می شود وقتی مشتری علت نپذیرفتن کالا یا خدمات شما را توضیح دهد متوجه خواهید شد که اشکال کار در کجاست در این صورت از نقض و اشکال پیشنهادی تان یا محصولتان با خبر می شوید و در صورت امکان در جهت رفع آن تلاش کنید در هر صورت ارتباط خود را با مشتری که تا به این مرحله که با شما همراه بود قطع نکنید.

4-اعلام قیمت در زمان مناسب

یکی از اولین سوالاتی که در تماس های خود مطرح میکنند درباره قیمت کالا یا خدمات است اگر به سرعت به این سوال پاسخ دهید  احتمال به این میرود که مکالمه پایان یابد و شما فروش را از دست بدهید مبلغ به تنهایی بی معنی است ابتدا متوجه شوید آنها چه میخواهند. و سپس بحث قیمت را در قالب راه حل ها و مزایایی که برای انها قائل می شوید مطرح کنید

5-پیگیری های بعدی

وقتی تلاش شما به فروش منتهی شد تصور نکنید کار شما تمام شتده است به اولین فروش به عنوان دریچه ای برای ایجاد روابط پایدار نگاه کنید هنگامی که شخصی از شما خرید میکند به شما اعتماد کرده از این فرصت استفاده کنید و توسط تلفن از کیفیت کارایی و رضایت او از محصول اطمینان حاصل کنید به این ترتیب شانس آن وجود دارد که نیاز های دیگری را شناسایی کنید و محصولات دیگری را به آنها پیشنهاد دهید سعی کنید مکالمه ای کاملا ساختار یافته داشته باشید به این ترتیب فروش تلفنی جذاب خواهد بود 

6-آنالیز

صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش دهید این کار باعث می شود تا عیوب کارتان را پیدا کنید و با تمرین و مهارت آنها را برطرف کنید


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/01/15
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 3 نفر
تعداد بازدید: 66