کارنامه کمپین تبلیغاتی

تبلیغات ارزشمند است

کارنامه کمپین تبلیغاتی


کارنامه کمپین تبلیغاتی

آنالیز نتایج کمپین برای ایجاد هدفگذاری های تبلیغات بعدی چگونه انجام شود؟

آنالیز نتایج کمپین برای ایجاد هدفگذاری های تبلیغات

میزان اثر بخشی

طبیعی است که برگذاری کمپین گسترده و پرداخت هزینه های تبلیغات از سوی صاحبان مشاغل به قصد تاثیر گذاشتن بر نگرش مخاطب برای انتخاب گروهی از محصولات و خدمات است. تغییر در احساسات و نگرش مخاطبان بخشی از ماموریت های کمپین موفق است.

اما قبل از هرگونه تبلیغ تجاری باید روشن شود که هدف تبلیغ کنندگان از تبلیغات چیست؟ این هدف می تواند ابتدا تاثیر بر احساسات و نگرش ها و سپس تاثیر بر علم و رفتار خریدار در جهت رسیدن به سود آوری مناسب باشند. هر چند خرید نقطه پایانی اهداف یک کمپین نیست ولی وفاداری و تکرار خرید مهمتر از فروش محصولات است ولی اگر خرید یا فروشی صورت نگیرد وفاداری و تکرار خریدی هم وجود نخواهد داشت برای درک هر چه بهتر میزان اثر بخشی یک کمپین تبلیغاتی باید دید آنچه در پیش بینی اولیه آمده بود چه میزان با واقعیت تطابق دارد.

در این ارزیابی هدف تعیین میزان اثر بخشی تبلیغات بر مخاطب است که تنها از طریق مقایسه شاخص های قبل و بعد از اجرای کمپین میسر خواهد بود . در اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات میتوان 3 شاخه مهم را در نظر گرفت

1-نرخ پاسخ گویی مخاطبان

2-ایجاد درآمد

3-افزایش سود آوری

برای رسیدن به میزان اثر بخشی کمپین خود میتوانید با یافتن پاسخ نمونه سوالات زیر در بین یک جامعه آماری مناسب ، داده آماری خود را تکمیل نمایید

ایا پیام کمپین ما را دریافت کرده اید؟

رسانه هایی که شما را با پیام تبلیغات ما اشنا کرده است کدام رسانه بود؟

در طول برگذاری کمپین حدود چند بار این پیام را دریافت کرده اید؟

کدام بخش و نکات و پیام های کمپین را به خاطر می آورید؟

اولین واکنش و احساسات شما بعد از مشاهده پیام تبلیغاتی کمپین ما چه بود؟

آیا در نهایت مجموعه فعالیت های کمپین باعث خریداری محصولات شما شده است؟

 

 


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/01/16
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 3 نفر
تعداد بازدید: 74