تحلیل تبلیغات اینترنتی

کسب درامد

تحلیل تبلیغات اینترنتی


تحلیل تبلیغات اینترنتی

فاکتورهای حیاتی در تحلیل تبلیغات اینترنتی و فرمول های محاسباتی آن

فاکتورهای حیاتی در تحلیل تبلیغاتی اینترنتی

اینترنت قابل اندازه گیری ترین رسانه برای تبلیغات است. راه های بسیاری برای اندازه گیری اثر بخش تبلیغات و بازاریابی اینترنتی وجود دارد که بازاریابان و تحلیلگران با آن شگفت زده می شوند. شما نیز باید فاکتورهایی را بیابید که برای کسب و کار شما مناسب تر است.

توجه داشته باشید که عموم آمارهای مورد نیاز را میتوانید از ابزارهای مدیریتی گوگل وب مستر و گوگل انالیز استخراج نمایید

بررسی آمار بازدید

بررسی آمار افزایش ترافیک اولین و راحت ترین وسیله برای اثر بخشی کمپین تبلیغاتی است. فرض کنیم شاید شما قبل از کمپین 1000 بازدید دارید اما بعد از کمپین 3000 بازدید در روز داشته باشید 

جستجوهای مستقیم

زمانی که شما کمپین تبلیغاتی آنلاین را اجرا میکنید باید افزایش در تعداد جستجوهای نام شرکت و یا محصول خود در موتور جستجو را مشاهده نمایید با ابزار مدیریتی گوگل میتوان تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی برند شما و موضوع کمپین جستجو شده است را بررسی نمایید.

محاسبه میانگین علاقه مخاطبان

باید به روشی ساده اما دقیق میزان درگیر بودن بازدیدکنندگان در وب سایت خود را بررسی نمایید. برای این کار کافی است تناسب تعداد کل بازدید کنندگان صفحات وب سایت بر روی بازدید کنندگان منحصر به فرد را محاسبه کنید فرض کنید 10هزار بازدید کننده منحصر به فرد از 20 هزار صفحه دیدن کرده باشند در این حالت میتوانیم نتیجه بگیریم به طور متوسط دو بار بازدید توسط هر بازدید کننده اتفاق افتاده است. البته در این راستا سیستم ابزار پداس گزارش دقیقی را با توجه به مشخصات کاربران را در اختیار شما قرار میدهد.

توجه به بنر یا پیام تبیغاتی: 

هر چند در وب سایت های ایرانی به دلیل حجم بالای تبلیغات بنری میزان توجه کاربران به کمترین حد خود رسیده است اما بهر حال باید تلاش کنیم ساز و کار درستی را تا قبل از شروع کمپین خود برای نسبت نمایش به تعداد کلیک در بنرهای تبلیغاتی خود داشته باشیم. هر چند در تئوری ها و نظریه های مختلف اثبات شده است که نباید آمار را به صورت تک بعدی بررسی کرد بلکه در طول زمان باید فراتر از کلیک لحظه ای برنامه ریزی داشته باشیم که در این مورد ابزار پداس آمار دقیقی از نرخ بازدی و کلیک را به شما نشان خواهد داد.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل در مورد اینکه بعد از ورود به صفحه فرود شما ، بازدید کننده چه عملی را در سایت شما انجام میدهد صحبت میکند. تبدیل در واقع هدفی است که شما تعیین میکنید ممکن است خرید ، ثبت نام و پر کردن فرم خاص و غیره باشد نرخ تبدیل به شما میگوید چند درصد بازدید کنندگان به هدفی که تعیین کرده اید جهت دهی شده اند.

بازگشت سرمایه

صاحب هر کسب و کاری میخواهد به یک سوال ساده جواب دهد میزان بازگشت سرمایه من در کل کمپین چقدر است؟ زمانی که شما هزار تومن در رسانه و کانال بازاریابی هزینه میکنید میخواهید بدانید آیا بیشتر از مبلغ بر میگرداند. فرمولی که اکثر بازاریابان برای میزان بازگشت سرمایه استفاده می کنند به شکل زیر است.

درآمد بدست آمده تقسیم بر مقدار سرمایه هزینه شده منهای 1

 


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/01/16
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 2 نفر
تعداد بازدید: 30