تحلیل تبلیغات اینترنتی

تبلیغات ارزشمند است

تحلیل تبلیغات اینترنتی


تحلیل تبلیغات اینترنتی

فاکتورهای حیاتی در تحلیل تبلیغات اینترنتی و فرمول های محاسباتی آن (بخش دوم)

طول عمر مشتری

این فاکتور برخلاف فاکتورهای قبلی بر روی موفقیت بلند مدت تمرکز دارد .در واقع ممکن است شنما در حال جذب تعداد زیادی مشتری کم ارزش باشید اینجا جایی است که 

clv  (که در مقاله Customer Lifetime Value توضیح داده شده است) وارد می شود به  عبارت دیگر شما با بررسی این فاکتور میتوانید راهی برای خوشحال کردن مشتریان خود پیدا کنید و خواهید دید برای رشد باید کجا سرمایه گذاری کنید حال شما میدانید تهیه نرم افزار های رایگان ، تخفیف های متفاوت تنها باعث باعث افزایش فروش شما نمی شود بلکه مشتریانی با طول عمر بالا آن را جذب خدمات شما میکند.

هزینه های جذب هر مشتری

این فاکتور نشان دهنده کل هزینه های شما برای جذب مشتری جدید که در یک دوره زمانی خاص پرداخت کرده اید. برای محاسبه این فاکتور کافی است تعداد هزینه های بازاریابی و فروش خود در بازه برگذاری کمپین را تقسیم بر تعداد مشتریان جذب شده در آن بازه نمایید.

گروه بندی محصولات برای محاسبه میزان اثر بخشی

به طور کلی محصولات و خدمات را از نگاه خریدار می توان به دو دسته تقسیم کرد

1-محصولات کلان و با دوام 

خرید محصولاتی نظیر اتومبیل ، یخچال یا بیمه و غیره به مصرف کننده که برای دریافت آن باید بهای زیادی بپردازد مستلزم داشتن فرصت و دقت کافی برای انتخاب و تصمیم گیری است روانشناسان معتقدند که خرید یا عدم خرید این دسته از محصولات در لایه عمیق مغز صورت میگیرد که اصطلاحا درگیری ذهنی بالا خوانده می شود پس طبیعی است که بازه زمانی تفکر تا تصمیم میتواند در این دسته از محصولات زمان به مراتب زیاد تری را نیاز داشته باشد.

2-محصولات زود مصرف و کم دوام 

اقلام خوراکی در این گروه قرار میگیرند تصمیم برای خرید چنین محصولاتی در لایه های سطحی مغز انجام میگیرد و نیازی به مدت زمان طولانی برای تصمیم گیری نیست با تفکیک محصولات و خدمات باید انتظار دو نوع اثر بخشی متفاوت را داشته باشیم در نوع اول تبلیغات به نوعی موثر است که  نیاز مشتری به آن محصول را همراه با هویت نام تجاری محصول برای مخاطب تعریف و آن را در ذهن مخاطب جایگاه سازی کند حتی اگر در زمان مقرر منجر به خرید آن محصول نشود در مقابل برای محصول و خدمات نوع دوم تبلیغاتی اثر بخش است که تاثیر فوری بگذارد و منجر به فروش شود.

 


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/01/16
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 4 نفر
تعداد بازدید: 63