چرا باید محتوا تولید کنیم و بازاریابی محتوا چیست؟

تبلیغات ارزشمند است

چرا باید محتوا تولید کنیم و بازاریابی محتوا چیست؟


چرا باید محتوا تولید کنیم و بازاریابی محتوا چیست؟

برای بحث تولید محتوا دو مدل بازاریابی درون گرا (inbound marketing) و برون گرا (outbound marketing) را بررسی میکنیم

چرا باید محتوا تولید کنیم و بازاریابی محتوا چیست؟

آیا برای نوشتن یک محتوا فقط کافیه ما یک تایپ فقط انجام دهیم؟

برای بحث تولید محتوا دو مدل بازاریابی درون گرا (inbound marketing) و برون گرا (outbound marketing) را بررسی میکنیم

 

بازاریابی برون گرا (outbound marketing) : 

در بازاریابی برون گرا گفتگو و آشنایی  با مشتری همیشه از سمت کسب و کار می باشد یعنی ما به سمت مشتری رفته ایم 

بازاریابی درون گرا (inbound marketing) : 

اگر مشتری به سمت شما بیاید و احساس کند که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارد این بازاریابی را درون گرا می نامند. 

در بازاریابی برون گرا ما محتوا و عوامل مجذوب کننده را خودمان به مخاطبان نمایش میدهیم در واقع شاید مخاطب راضی به دیدن محتوای ما نباشد اما ما در بازاریابی برون گرا بر روی نمایش کسب و کار خودمان سعی در جذب مشتری داریم. تبلیغات بنری آنلاین یکی از نمونه عوامل مهم در بازاریابی برون گرا به حساب می اید.

در واقع مخاطبان اینترنتی قصد دیدن ما را ندارند اما ما سعی داریم مخاطب را با هرگونه تبلیغی ، مشتری خود کنیم . که در دنیای آنلاین  ، تبلیغات بنری ، نوتیفیکیشن ها و غیره برای بازاریابی برون گرا استفاده می شود . 

اما در گذشته چگونه بازاریابی برون گرا انجام میدادند؟

در گذشته تبلیغات در تلویزیون، بیلبورد، روزنامه ، مجله و حتی کارت ویزیت انجام می شد. البته همچنان روش های سنتی وجود دارند اما با روند رو به رشد دنیای اینترنت تقریبا همه کسب و کارها سعی دارند با معرفی محصولات و خدمات خود در دنیای اینترنت به جذب مشتری بپردازند. در حال حاضر کمتر کسب و کاری در اینترنت حضور ندارد.

اما بازاریابی درون گرا یا همان بازاریابی جاذبه ای حاصل یک سری فعالیت های ماست که مشتری بدنبال ما بگردد. به عنوان مثال من صاحب سایتی هستم که تخفیف ارائه میدهم یک مشتری که به دنبال تخفیف می گردد برای خرید محصولاتش با جستجو در اینترنت به سایت تخفیف من می رسد که چنین فرایندی درونن گرا است و ما کاری انجام دادیم که مشتری جذب ما شده است مشتری با توجه به نیازش به دنبال ما بوده است. در واقع من برای سایت تخفیف خودم روی سئو سایت و محتوای مناسب کار کردم تا مشتریان نیازمند به تخفیف در صفحات اول موتور جستجو به سایت من برسند.

در بحث بازاریابی درون گرا محتوا حرف اول را میزند در واقع هیچ چیز به اندازه محتوا در بحث بازاریابی درون گرا اهمیت ندارد. پس تولید محتوا در اینجا مهم میشود. 

در نتیجه برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار حائز اهمیت است که محتوای خوب و مناسبی را ارائه دهند. برای تولید محتوای مناسب و حرفه ای باید محتوای خودمان را سئو کنیم در واقع تولید محتوا باید به گونه ای باشد که بتوانیم در صفحات اول موتورهای جستجو قرار بگیریم.

ما چند سطح در تولید محتوا داریم که به عنوان مثال شخصی تولید محتوا میکند شخص دیگری تولید محتوا با کیفیت می کند و یکی استراتژی محتوا را انتخاب و بررسی میکند

که ما از سطوح پایین تولید محتوا شروع میکنیم و تا سطوح پیشرفته تولید محتوا پیش میرویم.

خب برای تولید محتوا در ابتدا به فرمت تولید محتوا می پردازیم اینکه طول محتوا چقدر باشد چه کلماتی را در محتوا به کار ببریم و چطور برای موتورهای جستجو مطالب خود را جذاب کنیم تا در صفحات اول نمایش داده شویم.

موتورهای جستجو زمانی که از محتوای ما خوشش بیاید قطعا محتوای ما را در صفحات اول نمایش خواهد داد اما اینکه میگوییم موتور جستجو خوشش میایید در واقع منظورمان این است که زمانی که مخاطبان اینترنتی از محتوای ما راضی باشد و علاقه مند به خواندن محتوای ما باشند موتورهای جستجوگر هم به محتوای ما اهمیت خواهند داد و در صفحات اول دیده خواهیم شد.

موتورهای جستجو به تولید محتوا علاقه نشان میدهند و شما اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید  برای افزایش رتبه لازم دارید تا به صورت برنامه ریزی شده و به صورت روزانه برای  سایت خود محتوا تولید کنید. پس نتیجه میگیریم علاوه بر کیفیت محتوا ، تعداد محتوای ایجاد شده اهمیت دارد. 

اگر شما بخواهید روزانه محتوا تولید کنید و هر محتوا با کیفیت باشد قطعا بعد از چند روز متوجه خواهید شد که تولید روزانه محتوای با کیفیت بسیار کار سنگین و هزینه بری خواهد بود. پس بهتر است زمانی که هزینه ها را نمی توانید پرداخت کنید به فکر کیفیت عالی همه محتوای خود نباشید میتوانید از هر 10 محتوایی که تولید میکنید یکی یا دو تا از محتوای شما با کیفیت باشد البته منظور ما این این نیست که سایر محتوا بی کیفیت باشد منظور ما این است که محتوای خوب تولید کنید اما برای برخی از محتواهای سایت زمان و هزینه بیشتری کنید و محتوای تخصصی و جامع و کاملی را به مشتریان خود ارائه دهید .به این صورت میتوانیم بگوییم صاحب سایتی هستید که محتوای خوبی دارید و برخی محتواهای سایت شما عالیست .

یک اصطلاح معروف داریم که شاید شما هم شنیده باشید . محتوا پادشاه است.

در فضای اینترنت کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که ادعا کند محتوا پادشاه نیست. قلب تپنده یک کسب و کار آنلاین محتواست . اگر شما از نظر سئو ضعیف باشید اما محتوای مناسب و خوبی داشته باشید ضعف سئو شما را محتوا کاملا جبران می کند. پس در کسب و کار آنلاین خود هر کاری که می کنید تولید محتوا را در نظر داشته باشید.

 


مطالب مرتبط



تاریخ : 2019/02/22
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 1 نفر
تعداد بازدید: 43