فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان

فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم


فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم

فروشگاه اینترنتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟ هر آن چیزی که باید از یک فروشگاه اینترنتی موفق بدانید. راز و رمز راه اندازی فروشگاه آنلاین و طراحی سایت فروشگاهی را بدانید.

فروشگاه اینترنتی که شما قصد راه اندازی آن را دارید ممکن است سوالاتی را برای شما به وجود آورده باشد. دغدغه بسیاری از افراد که می خواهند فروشگاه اینترنتی داشته باشند این است که فروشگاهشان باید چه شکلی باشد. چیدمان محصولات به چه شکلی باشد فرایند خرید در فروشگاه اینترنتی به چه صورت باشد؟ چطور اعتماد مشتریان را جلب کنند؟ چگونه فروش اینترنتی خود را افزایش دهند و بسیاری از سوالات که کسانی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارد در ذهنش مرور می کند. در این مقاله هر آن چه نیاز دارید تا یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنید را عنوان می کنم.

یک فروشگاه اینترنتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟ لازم است همیشه وب سایت و فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی و خارجی را بررسی کنید و با دقت در کسب و کارها متوجه شوید که چطور موفق شده اند. در ادامه به طور کلی ویژگی ها و تفکر اصلی یک فروشگاه اینترنتی موفق را عنوان و هر کدام را توضیح می دهم.

1-فرایند خرید در فروشگاه اینترنتی

اولین چیزی که باید توجه ویژه ای به آن داشت راحتی خرید از فروشگاه اینترنتی است علاوه بر زیبایی و طراحی اصولی فروشگاه اینترنتی باید فرایند خرید محصولات در آن اسان باشد. در فروشگاه های اینترنتی که محصولات متعددی دارند و روزانه ترافیک بالایی دریافت می کنند باید به خوبی رعایت شود. همین مورد باعث می شود مشتریان زیادی برای دفعات بعد، خرید از فروشگاه اینترنتی شما را لذت بخش بدانند و به مرور زمان مشتری دائمی شما شوند تا حد امکان مراخل خرید را کوتاه کنید فقط اطلاعات ضروری را از مشتری دریافت کنید و از اجباری کردن هر فیلد مانند تلفن ، موبایل،ایمیل و شماره ملی و غیره به صورت همزمان خودداری کنید.

سعی کنید در طی چند مرحله جدا و در زمان لازم از مشتری بخواهید که اطلاعات تکمیلی را وارد نماید مانند نام و نام خانوادگی یا کد پستی.

یکی از نکات مهم آن است که مشتریان خرید اینترنتی را برای راحتی و سرعت بیشتر انتخاب می کنند 

2-سیستم ارتباط با مشتری

فرض کنید یک مشتری وارد فروشگاه اینترنتی شما شده است و بنا به هر دلیل از کمبود زمان تا قطی اینترنت نتوانسته است مراحل خرید را انجام دهد لازم است فروشگاه اینترنتی شما آنقدر هوشمند باشد که بتواند به مشتریان شما نشان دهد که از چه محصولاتی قبلا بازدید داشته و لیستی از موارد مشابه را به او نمایش دهد دقت کنید که چنین سیستم هایی در فروشگاه اینترنتی منجر به فروش بیشتری می گردد. خبرنامه هم نوعی ارتباط با مشتری است که لازم است در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید تا در صورت لزوم ایمیل هایی مبنی بر تخفیف های ویژه و یا حراج را به مشتریان اطلاع دهید.

3-اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی

قطعا در خرید اینترنتی اگر به خوبی خود را به مشتری معرفی نکنید قطعا آنها از خرید از شما ترس خواهند داشت، چرا باید مبلغ کلی یک محصول را برای شما ارسال کنند در حالی که هیچ تلاشی برای اع8تماد سازی آنها انجام نداده اید. لازم است در صفحات درابره ما و ارتباط با ما مطالب دقیقی برای اعتماد سازی مخاطب بنویسید و از پشتیبانی فروشگاه اینترنتی به شما اعتماد بیشتری داشته باشند. از طرفی گرفتن نماد اینترنتی موجب افزایش اعتماد سازی در ایران است. از موارد دیگر داشتن صفحه قوانین است و در آن به خوبی توضیح دهید که خرید یا بازگشت محصول در صورت عدم رضایت چگونه انجام می شود. تعیین کنید که خرید از فروشگاه اینترنتی شما همواره سودمند است. غالبا هنگام خرید اینترنتی مشتریان با بخش پشتیبانی فروشگاه تماس می گیرند و اگر پاسخگو نباشید از خرید خود انصراف می دهند . همیشه در دسترس باشید.

4-صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی

هدف اصلی ما در فروشگاه اینترنتی هدایت بازدید کننده گان به صفحات خرید محصول است وجود پر فروش ترین محصولات در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی ، پیشنهاد ویژه جدیدترین محصولات و محصولات تخفیف دار را در این صفحه قرار دهید

5-دسته بندی محصولات در فروشگاه اینترنتی

هر فروشگاه اینترنتی باید دسته بندی دقیق از محصولات خود را ارائه دهد. معمولا دسته بندی محصولات براساس برند آنها انجام می شود مثلا ال جی یا سامسونگ

فیلترهای مناسب یکی دیگر از مواردی است که کاربران در  فروشگاه اینترنتی سریع می توانند محصول مورد نظرشان را پیدا کنند مثلا فیلتر براساس قیمت یا سایز محصول

6-صفحه محصولات در فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین قسمت ها در یک سایت فروشگاه اینترنتی صفحه محصولات است. صفحه محصول باید دارای توضیح دقیق از محصول باشد مزیت ها و ویژگی های خاص و اصلی محصول خود را مشخص کنید. تا حد امکان توضیحات کامل و مفصلی را در مورد کالای خود ارائه دهید. اگر محصول شما با دیگر محصولات قابل مقایسه است حتما قسمت مقایسه محصول را داشته باشید. بخش نظرات و پرسش ها اهمیت ویژه ای دارد بسیاری از مشتریان فقط با دیدن نظرات راضی به خرید می شوند اگر محصول شما گارانتی دارد حتما آن را ذکر کنید اگر محصول شما هدیه دارد حتما در همان صفحه محصول نمایش دهید.

محصولات مرتبط با آن محصول را در پایین صفحه نمایش دهید شاید مشتری به لوازم جانبی علاقمند شود و با نیاز به موارد بیشتر را دارد. مهمترین بخش در این صفحه تصاویر است از تصاویر زیبا و یک دست استفاده کنید.

نکته مهم : نواری به عنوان گارانتی بازگشت وجه ، تحویل فوری ، ضمانت اصل بودن کالا ، پرداخت وجه در محل را به صفحه محصول اضافه کنید تا اعتماد سازی در لحظه خرید قطعی شود



تاریخ : 1398/03/19
نویسنده : تیم پداس



  امتیاز 5.00 از 5 توسط 1 نفر
تعداد بازدید: 85

مطالب پیشنهادی